Dag 10 - Reisverslag uit Ville Franche, Haïti van Anja en Jos Ven - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Ville Franche, Haïti van Anja en Jos Ven - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Anja en Jos

Blijf op de hoogte en volg Anja en Jos

17 Juni 2017 | Haïti, Ville Franche

Gisterenavond toch nog laat gaan slapen, in gesprek geraakt met een stel uit Amsterdam die nog laat aankwamen. Dat is wel erg gezellig zo, iedereen komt een praatje maken.
Vanochtend weer vroeg wakker door het geklepper van de ooievaar op het nest. Het schijnt dat enkele jaren geleden de ooievaars nog met uitsterven bedreigd werden er maar 71 paartjes meer waren, maar hier in Frankrijk zitten nog veel stelletjes op het nest. Een erg mooi gezicht en geluid. Maar goed al weer vroeg op de fiets naar het dorp, een stokbroodje bij de bakker en wat vlees op de lokale markt. Heerlijk in het zonnetje op de trap van het gemeentehuis ons ontbijtje genuttigd, wat we misten was de koffie. Dat is erg jammer, maar door de recessie zijn veel plaatselijke cafeetjes gesloten en ziet het er som uitgestorven uit. Begonnen aan delaatste etappe uit het boekje, een vlak stuk. Eerst een stuk van 15 km waar we beiden tegelijk zeiden van het lijkt wel Nederland

• 17 Juni 2017 - 21:40

Mat En Brigitte:

He he eindelijk gelukt om op jullie site te komen en de reisverslagen kunnen lezen.
    Het is toch een hele ervaring zo en jullie zijn echte bikkels om zo maar door te gaan.
    Gelukkig kalm aan begonnen en langzaam de km opbouwen.
    Als het goed is zijn jullie nu op een of andere manier weer terug naar huis voor het diploma van Jelle.
    Daarna weer snel terug, succes verder en ik hoop dat de wind nu gunstiger is en niet altijd op kop.
    Zag op de foto`s dat jullie beide een helm op hebben, goed hoor is heel verstandig.
    Groetjes van ons uit Erp